Kävin tänään hierojalla tosiaan ensimmäistä kertaa lähes neljään vuoteen. Taisi tuolla selässä olla tallessa jumitukset pidemmältäkin ajalta, koska en ole käynyt hierottavana mitenkään säännöllisesti paitsi kerran teini-iässä, kun sain lääkäriltä lähetteen hierojalle toistuvien päänsärkyjen takia. 

Ei minulla nykyään mitään päänsärkyjä ole, enkä varmaan olisi nytkään saanut aikaiseksi mennä (tai raaskinut pistää rahaa) hierojalle, mutta mies on käynyt hierottavana melko säännöllisesti jo jonkin aikaa, ja hän halusi maksaa minulle yhden kerran, kun aina silloin tällöin olen tainnut päästellä suustani erilaisia "ah ja voi, kun on taas niskat jumissa" -voivotuksia!

Ikävä kyllä hieronta oli erittäin mukavaa, pakko varmaan ruveta käymään siellä jatkossakin! Okei, en nyt voi sanoa nauttineeni ihan joka sekunnista, koska etenkin yläselässä oli useitakin kohtia, joiden käsittely oli silkkaa tuskaa. Sanotaan, ettei hieronnan saisi olla hirveän kivuliasta, mutta itse ajattelen vähän siihen tapaan, että sitten vasta on kunnolla hierottu kun se on jossain kirpaissutkin!

Vaan enpä arvannut, miten nuupahtaneeksi tuntisin oloni hieronnan päätteeksi! Kun nousin ylös hierontapöydältä, minua huimasi enemmän kuin esim. verenluovutuksen jälkeen. Hartiat ja yläselkä ovat tolkuttoman arat ja minua väsyttää, aivan kuin olisin kantanut jotain kivillä täytettyä rinkkaa tuntitolkulla. 

Taisi siis olla ihan tehokas hieronta, tai sitten selkäni oli vain jumissa pahemmin kuin koskaan. Tai no, kyllähän tuosta saa rastittaa nuo molemmat vaihtoehdot. Harmi vaan, että rahat ovat aika tiukilla ja tuleva kevät/kesä tietää entistäkin köyhempiä aikoja, joten täytyy miettiä, onko minulla varaa rampata hierottavana.