Olipa yllätys tänä aamuna, kun vaaka näytti 64,4 kg. Viikossa siis mukamas 900 g pudotusta? Pitäisiköhän vaihtaa vaa'an patterit..?

Olin lisäksi aivan varma, että viime perjantain normaalipainon puolella piipahduksen jälkeen oltaisiin kieputtu taas "iloisesti" 66 kg:n paremmalla huonommalla puolella, kun viikonloppuna tuli juhlittua ja muutenkin viikon syömiset ovat olleet vähän sitä ja tätä. En ole suuremmin herkuilla porsastellut, mutta olen syönyt pari kertaa työpaikan ruokalassa ja siellä tulee yleensä vedettyä koko rahan edestä, jälkkäriäkin aina kippo kukkuralleen ja niin edelleen.

Liikuntaa olen kyllä harrastellut: sunnuntaina kävin varovasti vähän kävelyllä (ei sitä krapuloissaan uskaltanut lähteä pyörälläkään paahtamaan) ja muina päivinä olen käynyt vaihtelevan pituisilla pyörälenkeillä.

No, pääsiäinen on tulossa, tänään matkaamme vanhempieni luo ja aion myös huomenna pitää karkkipäivän, kun päätin sallia itselleni yhden karkkipäivän kuukaudessa lakkoni aikana, ettei menisi aivan turhaksi pingottamiseksi. Kyllä elämässä täytyy nyt jotain nautintoja olla sentään. Lauantaina puolestaan on tiedossa illanistujaiset kavereiden luona, ja sieltä sitten suunnataan paikalliseen baariin rälläämään. Että hyvähän se on, että tässä vaiheessa vaakalukema on sukeltanut, sillä napakka ponkaisu ylöspäin on odotettavissa!

Olen muuten ihan varma, että kropassani on tapahtunut jotain. Tuolla aiemmin hämmästelin sitä, kuinka pystyn töissä olemaan lounastaukoon saakka syömättä mitään, eikä tee edes yhtään tiukkaa, niin vähän aikaa sitten huomasin, kuinka armoton nälkä alkaa iskeä hetikohta aamulla, ja tuntuu jopa hieman vaikealta jaksaa aamun kahvitauolle asti, jolloin nyt taas olen ruvennut syömään jotain, etten sekoaisi nälästä ennen lounasta.

Muutenkin tuntuu, että nälkä yllättää ihmeellisen nopeasti. Jos usein olen jaksanut työpaikkaruokalan mättöeväillä iltaan asti, niin tällä viikolla se ei ole tullut kuuloonkaan. Eilenkin minulla oli illansuussa kiljuva nälkä, vaikka olin vieläpä tyhjentänyt Pikkusällin lautaselle jääneet makaronit ja kastikkeet heti töistä tultuani, vaikkei sillä hetkellä ollut nälkä lainkaan.

Osaisikohan joku viisaampi sanoa, mistä tämmöinen nyt johtuu? Onko energiantarve nyt jostain syystä kasvanut, ehkä liikunnan ansiosta vai kuinka? Ja raskaana en ole todellakaan. Enpä tiedä. Vai onko keho vähän kuin mielikin, eri vuodenaikoina ja eri vireystiloissa on ihan eri ääni kellossa? No, ainahan se on mukavaa nälkäänsä syödä, tietääpä ainakin että tämä tulee oikeasti tarpeeseen ja onhan syöminen nyt muutenkin mukavaa, vähä liiankin kanssa... näkeehän sen nyt jo päältäkin!